Poplatky za MŠ

ČSOB - číslo účtu: SK02 7500 0000 0040 1714 6661

Doplňujúce údaje: MŠ, meno a priezvisko dieťaťa, trieda.

Zákonný zástupca uhrádza príspevok na čiastočnú úradu výdavkov za pobyt dieťaťa v MŠ mesačnou sumou podľa platného VZN Mesta Banská Bystrica do 10 - teho v danom mesiaci bezhotovostne bankovým prevodom.

Oznamujeme a upozorňujeme rodičov na zmenu poplatkov za materskú školu s účinnosťou od 1.1.2023 na základe vydania VŠEOBECNÉHO ZÁVÄZNÉHO NARIADENIA , MESTA BANSKÁ BYSTRICA , č. 15/2022 o určení výšky príspevkov pre školy a školské zariadenia v zriaďovateľskej pôsobnosti Mesta Banská Bystrica.

Zriaďovateľ v zmysle ustanovenia $ 28 ods. 5 školského zákona určuje výšku mesačného príspevku zákonného zástupcu na čiastočnú úhradu výdavkov za pobyt dieťaťa v materskej škole v zriaďovateľskej pôsobnosti Mesta Banská Bystrica zo sumy 16 € na sumu vo výške 32,00 €.

Zákonný zástupca každého dieťaťa uhrádza príspevok na režijné náklady v školskej jedálni pri materskej škole zo sumy 4,50 € v novej výške sumou 9,00 € na dieťa paušálne za kalen-dárny mesiac.

Zákonný zástupca dieťaťa materskej školy uhrádza finančný príspevok na stravovanie vo výške nákladov na nákup potravín podľa vekových kategórií stravníkov v súlade s 3. finančným pásmom zverejneným Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu SR (ďalej len "MŠVVaŠ SR") v novej výške 2,10 € (desiata+obed+olovrant) .

klad MPSVR SR k dotácii na stravu - novela zákona č. 544/2010

Na základe novely zákona č. 544/2010 Z. z. o dotáciách v pôsobnosti MPSVR SR, bude možné poskytnúť dotáciu na stravu na všetky deti, ktorých rodičia si nemôžu, resp. neuplatnia nárok na daňový bonus podľa § 52zzj ods. 2 písm. c) zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov.

§ 4 ods. 3 písm. c) zákona č. 544/2010 Z. z. znie:

"c) dieťa, ktoré navštevuje posledný ročník materskej školy alebo základnú školu a žije v domácnosti, v ktorej si ani jeden člen domácnosti neuplatnil na toto dieťa nárok na sumu daňového zvýhodnenia na vyživované dieťa, ktoré dovŕšilo šesť rokov veku a nedovŕšilo 15 rokov veku, žijúce s ním v domácnosti podľa osobitného predpisu;34aaa) táto skutočnosť sa žiadateľovi podľa § 4 ods. 4 preukazuje čestným vyhlásením

Pre vysvetlenie, v zákone č. 544/2010 Z. z. bola použitá predmetná terminológia (podčiarknuté slová) z nasledovných dôvodov:

- zákon č. 595/2003 Z. z. používa legislatívnu skratku "daňový bonus" pre sumu daňového zvýhodnenia na vyživované dieťa žijúce s daňovníkom v domácnosti. Uvedené vyplýva z § 9 ods. 2 písm. n) zákona č. 595/2003 Z. z.

- keďže v zákone č. 544/2010 Z. z. sa legislatívna skratka "daňový bonus" nepoužíva, bolo potrebné uviesť celý názov "daňového bonusu"

- ust. § 4 ods. 3 písm. c) zákona č. 544/2010 Z. z. vylučuje poskytnutie dotácie na deti, ktorých rodičia si uplatnili daňový bonus (sumu daňového zvýhodnenia na vyživované dieťa žijúce s daňovníkom v domácnosti) podľa § 52zzj ods. 2 písm. c) zákona č. 595/2003 Z. z. - teda daňový bonus určený pre rodičov detí od 6 do 15 rokov,

Použitá terminológia zrejme zavádza zriaďovateľov, avšak vzhľadom na legislatívnu techniku je táto terminológie správna.

Uvedené neznamená, že sa jedná o dotáciu určenú len pre deti, ktoré dovŕšili šesť rokov veku a nedovŕšili 15 rokov veku ! Táto dotácia je určená pre všetky deti, ktorých rodičia si nemôžu uplatniť (neuplatnia si) nárok na daňový bonus podľa § 52zzj ods. 2 písm. c) zákona č. 595/2003 Z. z., to znamená že na deti, ktoré nedovŕšili 6 rokov veku a sú v poslednom ročníku MŠ, resp. deti, ktoré dovŕšili 15 rokov veku môže byť poskytnutá dotácia na stravu, pretože rodičia týchto detí si z dôvodu veku dieťaťa nemôžu uplatniť nárok na daňový bonus podľa § 52zzj ods. 2 písm. c) zákona č. 595/2003 Z. z.

V prípade detí, ktoré nedovŕšili 6 rokov veku nie je vylúčený súbeh poskytovania dotácie na stravu podľa § 4 ods. 3 písm. c) zákona č. 544/2010 Z. z. a uplatnenia si dvojnásobného daňového bonusu, na ktorý má daňovník nárok podľa § 52zzj ods. 2 písm. b) zákona č. 595/2003 Z. z.. Novelou zákona č. 544/2010 Z. z., sa mal dosiahnuť stav poskytovania dotácií, ktorý platil pred plošným poskytovaním dotácií. Vtedy si rodičia detí v poslednom ročníku MŠ, ktoré nedovŕšili 6 rokov veku mohli uplatniť nárok na dvojnásobok daňového bonusu a rovnako bolo možné na ich dieťa poskytnúť dotáciu na stravu.

Navyše upozorňujeme, aby rodičia s nárokom na daňový bonus uprednostnili uplatnenie daňového bonusu, nakoľko po stretnutí s MF SR je zrejmé, že v prípade ak sa na dieťa poskytne dotácia na stravu v zmysle § 4 ods. 3 písm. c) zákona č. 544 /2010 Z. z., rodičovi dieťaťa vo veku 6 až 15 rokov zanikne nárok na daňový bonus úplne. Tak to vyplýva z výkladu § 52zzj resp. § 33 zákona č. 595/2003 Z. z., ktorý bohužiaľ neumožňuje aby osobe v prípade straty nároku na daňový bonus podľa § 52zzj ods. 2 písm. c) (1,7 násobok daňového bonusu) z dôvodu poskytnutia dotácie na stravu ostal zachovaný nárok na daňový bonus podľa § 52zzj ods. 2 písm. a) (22,17 eur). Tým sa v plnej miere nedosiahne pôvodný účel novely zákona č. 544/2010 Z. z., čo nás mrzí, avšak vzhľadom na nemenný postoj MF SR, nie je možné použiť výklad, ktorý preferovalo v tejto veci MPSVR SR. Uvedené sa však netýka "problematickej kategórie" detí, ktoré nedovŕšili 6 rokov veku a ktoré dovŕšili 15 rokov veku.


Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky